Helsted.dk

Hel-Bo

Bestyrelsesmøde i Helbo d. 4.4. 2024

No Comments »

Tilstede udover hele den nyvalgte bestyrelse: afgående formand Flemming Kristoffersen samt afgående
kasserer Eigild Christensen. Begge suppleanter deltog ved mødet.

  1. Velkomst ved (afgående) formand:
    Nye medlemmer af bestyrelsen bydes velkommen. Tak for samarbejdet og tilbuddet om hjælp, hvis
    der måtte blive behov for det.
  2. Orientering ved (afgående) kasserer:
    Intet nyt siden afholdelse af generalforsamling. Tak for samarbejdet.
  3. Præsentation af gammel og ny bestyrelse: alle præsenterer sig kort, hvor de bor m.m
    ● Flemming i denne omgang i bestyrelsen i 10 år, de sidste år som formand. Afgår.
    ● Jytte i bestyrelsen i 2 år, på valg næste år, og ønsker ikke genvalg.
    ● Andreas: suppleant.
    ● Allan: Nyvalgt.
    ● Gunnar: Været med i 24 år og trækker sig næste år.
    ● Peter: Nyvalgt.
    ● Eigild: afgående kasserer, været med i 10 år som kasserer.
    ● Anette: Været suppleant sidste år og ønsket at fortsætte som suppleant.
  4. Fordeling af poster:
    Formand: Peter Frost
    Kasserer: Bjarke Jensen
    Sekretær (referent): Allan Lauritsen
    De efterfølgende punkter drøftes ift. om man fortsat har behov for både Hel-bo-blad, hjemmeside
    og Facebook. Det besluttes at fastholde alle, da det på denne måde når ud til alle beboere i
    området. Det besluttes at det vil være hensigtsmæssigt, at disse tre punkter kommer til at ligge hos
    samme person, men med hjælp fra alle i bestyrelsen inkl suppleanter.
    Redaktør af Hel-bo: Andreas Machon Larsen
    Hjemmeside: Andreas Machon Larsen
    Facebook: Andreas Machon Larsen
  5. Datoer for arrangementer/ etc:
    ● Hel-bo blad:
    Indholdet i bladet drøftes, følgende emner nævnes:
    ⮚ Nuværende punkter skal gennemgås om de stadig er relevante
    ⮚ Orientering om ny bestyrelse
    ⮚ Ideer til hvad man kunne ønske for området
    ⮚ Vejhjælp, evt. gi et praj, hvis der f.eks er huller i vejen, så der kan sendes samlet
    ønske for området – eller bare oplyse beboerne om den kommunale mulighed
    https://www.randers.dk/borger/vej-trafik-og-parkering/veje-gader-og-

stier/vedligeholdelse-af-veje/giv-os-et-praj/, hvor der faktisk kan downloades en
app til telefonen.
⮚ Opfordre beboerne til medlemskab, da det angiveligt giver en bedre tyngde og
pondus overfor den grønne pleje ved Randers Kommune og tilsvarende.
⮚ Information om evt. at kunne forvente mere støj og trafik på vejene ift. etablering
af støjskærm – gerne med en positiv notits om Flemmings, Rasmus’s m.fl’s slid har
båret frugt.
⮚ Bladet skal også uddeles sammen med velkomstpakken
⮚ Minde beboere om, at inf. om nye naboer til Christian Søndergård (28351035), der
står for udlevering af velkomstpakker.
⮚ Hvem skal man tilmelde sig hos til diverse arrangementer (Primært ved
overførsel/MobilePay og slutteligt ved kasseren foreslås)
⮚ Kommende datoer for arrangementer er vigtige at have med
Følgende besluttes:
⮚ Andreas går i gang med at lave udkast i samarbejde med den øvrige bestyrelse. Skal
være færdig til trykkeri ca. 1.5.2024.
⮚ Gunnar hjælper med formidling af kontakten til Bent, der hidtil har lavet opstillingen
af bladet.
⮚ Bladet skal ud medio maj.
⮚ Bladet omdeles af bestyrelsen. Jytte laver nyt kort med fordeling af områder.
⮚ Der behøver ikke komme ny flyer ift. sommerfesten, når Hel-bo udkommer medio
maj. Men datoerne for kommende arrangementer skal allerede nu skrives på
Facebook.
● Midsommerfest:
⮚ afholdes 29.6.2024 Sidste tilmelding 2 uger før 14.06.2024 via overførsel,
alternativt kontant til Bjarke?
⮚ Bestyrelsen/festudvalget drøfter det praktiske i grove træk på næste møde d. 23/5.
Og får de sidste detaljer på plads på koordineringsmødet ca. 14 dage før. Men da
erfaringen viser, at det kan være svært med booking af mad inkl. personale til at
skære for og servere, så bør vi varsko om et arrangement snarest. Peter foreslår at
vi fastholder Tørring Slagteren som sidste år, da Helsted Slagteren efter sigende
ikke tilbyder samme udskærings- og servering mulighed. Havde Flemming
kontaktoplysninger? Så tager Peter kontakten til Tørring Slagteren og forhører sig
om muligheden.

● Juletræsfest:
⮚ Afholdes 30.11. kl 10
● Næste generalforsamling
⮚ afholdes d. 4.3.2025 kl. 19 i Klubhuset på Rønnebærvej. Peter finder ud af, hvem i
klubben, som han skal spørge for at booke lokalet. Yderligere aftales når tiden er
nærmere ift. forplejning osv.

  1. Orientering om velkomstpakke (Christian Søndergaard har overtaget fra Bent Reinhold)
    Bjarke inf. Christian Søndergård om hvor han kan se, hvilke huse, der er blevet solgt i området.
    Måske er der brug for at bestyrelsen får konkretiseret, hvad der er i disse velkomstpakker, og hvem
    der kontakter sponsorer? Punktet tages op næste gang.
  2. Eventuelt:
    Peter giver udtryk for punkter, som vi skal have styr på:
    ● Skabeloner/ referater, få bragt i orden, så nye i bestyrelsen kan tilgå diverse
    ● Faste datoer for møderække, som min. aftales næste møde inden igangværende møde
    afsluttes.
    ● Lave et årshjul, så vi fremover kan se, hvornår forskellige ting skal være lavet til
    ● Kunne have et ønske om et kort, hvor det visuelt kan ses, hvilke husstande, der er
    medlemmer
    ● Ønske om at det er et forum, der er åbent for nye tiltag
  3. Kommende møder besluttes:
    23.5. kl 19 hos Anette
    20.6. kl 19
    Reminder til senere: huske at gennemgå vedtægterne ift konstituering efter generalforsamlingen,
    skal gerne ændres til førstkommende bestyrelsesmøde, så det kan vedtages på
    generalforsamlingen.

Ref.: Anette

Leave a Reply

WordPress Anti-Spam by WP-SpamShield