Tilstede: Peter, Allan, Gunnar, Andreas, Anette (afbud Bjarke og Jytte)
- Evaluering af juletræs arrangement:
OK med 10 ekstra poser
Julemanden er god
Træet blev fremskaffet
Bare gøre det samme næste år - Christian og velkomstpakker:
Allan får lavet kopier af sponsorgaverne, og afleverer til Christian. Allan afleverer en liste med
overblik over sponsorer til bestyrelsen. De gemmes herefter i mappe. - Gave til trykker: UBS det kom vi fra, hvem sørger for dette?
- Skal der ændring til i f t møde vedr. legepladsen
● Helbo må ikke have noget ansvar for evt. skader
● Helbo må ikke stå med økonomisk risiko
● Emil og Christina er i gang med at søge penge.
● Kommunen har accepteret at ville vedligeholde
● Der er kommet følgende inf. fra Emil til bestyrelsen:
” Jf. bestemmelse fra Emil Trads for ELRO-fondens bestemmelse:
Hej alle,
Tak for et konstruktivt møde i går. Jeg har talt med ELRO og herunder godkendt
formulering:
“Ved opløsning af foreningen Hel-Bo skal foreningens aktiver, efter opfyldelse af alle
forpligtelser, anvendes til almennyttige formål. Fordelingen af disse aktiver besluttes af den
generalforsamling, der vedtager opløsningen.”
Jeg vender lige tilbage med et par ord omkring HelBo’s rolle i ansøgningsprocessen omkring
økonomi og ansvar. ” - ELRO`s grejbank: kan meldes til for ca 500 kr, hvor diverse udstyr kan lånes. Denne beslutning
udsættes til næste møde - Generalforsamling
Vedtægtsændringer:
● Hvis formanden eller kasserer aftræder utidigt, kan det forekomme, at både kasserer og
formand er på valg samme tid, hvordan kan dette løses
● Bestyrelsen skal have mulighed for at forlænge formandens periode med et år.
● Konstitueringen som udgangspunkt uden nogen af ovenstående punkter, bliver lavet ved
det førstkommende bestyrelsesmøde
● Der skal ændres i paragraffen vedr. legepladsen (Peter laver forslag til ovenstående punkter
● Bestyrelsen laver et selvstændigt forslag om at formandsposten i denne periode forlænges
med et år
Hvem er på valg:
● Valg til 2 bestyrelsesposter. Jytte og Gunnar genopstiller ikke
● Suppleanter 2 stk på valg
● Valg af revisor
● Der er nogen der er interesseret i at stille op
Dagsorden til generalforsamling:
- Velkomst ved formand
- Valg af ordstyrer og referent
- Formandens beretning
a. Godkendelse af beretning - Fremlæggelse af regnskab fra kassereren
a. Godkendelse af regnskab - Forslag om forlængelse af nuværende formandspost med et år
- Forslag om vedtægtsændringer
- Valg
a. 2 bestyrelsesmedlemmer
b. 2 suppleanter
c. Valg af revisor - Information om arbejdet vedr. legepladsetablering (Peter aftaler med Emil)
- Indkomne forslag
- evt
Information om generalforsamling:
● Informere på FB med dagsorden (Peter)
Forplejning:
● Håndmadder bestilles ved Helsted Slagteren (Anette kontakter slagteren og bestiller,
spørger om sidste dato for endelig bestilling)
● Øl og vand : (Anette)
● Kniv, gafler, tallerkener, servietter (Anette)
● Der laves skema over hvad man skal huske ifm generalforsamling (Anette)
Indkaldelse:
● Peter laver opslag om tilmelding til generalforsamling ca. 4.2.25
● Forslag skal være indkommet senest 18.2.25
● Tilmeldingsfrist senest d. 27.2.25
Mødetider for bestyrelsen d. 4.3.25
● Generalforsamling er kl 19, bestyrelsen mødes i klubhuset kl 18
● Smørrebrød hentes: Anette - Evt. Peter deltager ved informationsmødet i Helsted Fremad
Næste bestyrelsesmøde:
D. 27.2. kl 20 hos Gunnar mhp sidste planlægning af generalforsamling.
Punkter til bestyreslsesmøde (måske først efter generalforsamling)?:
● Beslutning om Elros grejbank. Skal vi tilmelde os.
Ref. Anette